Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2006 12:42 - Демони. Трясък. Гирлянди.
Автор: eleni Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2597 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 16.12.2009 22:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Отивам да спя в два и половина снощи и какво виждат очите ми при влизането в стаята - през балконската ми врата от френски тип (разбирай стъкло от горе до долу) ме гледат двама мъже, увиснали във въздуха точно зад парапета от ковано желязо. Викам си, Елено, мойто момиче, много ти дойдоха май некрополите (занимавам се напоследък с едни  дълбоко археологически текстове), почнаха вече да ти се привиждат хора във въздуха. Разтърках очи. Не изчезнаха. Бре, да го **** и упоритото видение! Втренчих се аз по-съсредоточено, барем разбера за демони от какъв ранг става дума. Единият ми махна с ръка и сръга другарчето си в ребрата. Другарчето мигом ми се ухили широко, извади цигара, запали си.

Да, ама след всичките погребални ритуали, стели, корнизи, архитрави и типове релефи връз гробници, мен човек (а дори и демон) не мож ма изплаши току тъй. Приближих се до стъклото. Наоколо - средно гъста мъгла, тип прясно мляко от 2%. Усмихнах се съчувствено на момчетата и им помахах в ответ - все пак и те по работа сигурно са навън - в такова шибано време дори демоните не излизат ей-тъй на разходка. Помахах им още веднъж за лека нощ - ако случайно са се усетили самотни във въздушното пространство пред балкона ми - и се наканих да си лягам, щото към тоя момент вече никаква земна или неземна аргументация не можеше да ме убеди да продължа да си държа очите отворени.

Докато се преобличах зад фикуса (понеже пердета, за радост на съседите отсреща, нямам), навън се чу някакъв адски стържещо-скърцащ звук, аз изскочих иззад зеленината по долнище на пижама, а нагоре увита в калъфка от възглавница, за да установя, че адският звук се разнася от огромен кран или друга сродна нему машина, поставена в средата на улицата и издигаща в голямата си жълта ръка моите двама приятели от преди малко. Брей, викам си, тва адските селения или много са дръпнали с техниката или шефът е наложил временно ограничение на летенето за всички демони, за да не затрудняват бездруго натоварения въздушен трафик. Празници, мъгла,  Love actually, такива работи.

След по-внимателно вглеждане в надписите по машината, стана ясно, че не били адски демони, най била Софийска община. Разликата между първите и втората е трудна за долавяне в три през нощта, когато голям жълт кран маневрира гръмко пред балкона ти, та ще съм благодарна, ако някой, на по-свеж акъл, реши да я сподели с мен. Отплеснах се. Та, не бяха демоните адови, а беше Софийска община (каквато и да е разликата - аз съм добронамерен човек и съм готова да повярвам, че разлика има, иначе в мирновременни условия вярвам във Феята на зъбчетата, в Дядо Коледа/Мраз/Прас, вярвам дори на мъжете, които казват "ще ти се обадя"). Та, кръжаща около балкона ми беше Софийска община, която окичваше с коледно-новогодишно-европейска украса де що свари, ей-на дори мен се опитаха да украсят и то от засада! Аз обаче вчерашна не съм (макар че, ако съдя по главоболието, вероятно трябва да съм снощна), освен това съм си достатъчно красива сама по себе си, така че, не, благодаря, ако може без гирлянди, а светещите лампички мога да предложа на Софийска община къде точно да си ги прибере. Легнах си и заспах след има-няма два часа, защото фоновият шум откъм улицата подсказваше, че юнаците на върха на крана се опитват да издебнат и украсят в съня им съседите и от двете страни на улицата (Петилетката в три дни, Коледа и Великден в едно, Долу спящите интелектуални маси! и други популярни лозунги в действие). Опитът им беше обречен, защото шумът от адската машина нежно проникваше в съня на гражданите и ги лишаваше от вълнуващата перспектива да се събудят с гирлянд в ухото и поръсени със златен прах по повод посрещането на ЕС (тая година посрещаме Евросъюза, а не Нова година, важно е, българи, събудете се, да не се объркваме!).

Нищо от гореописаното не е измислица. Има реална връзка със съвсем реални среднощни лица и събития. Почти се изкушавах да го пусна в блога в реално време - три през нощта, но си останах в леглото, защото все пак надделя любопитството докога ли ще упорстват тези с крана и дали няма да се намери някой съсед, който вдъхновено да запрати по тях саксия. 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. baisechku - :))
18.12.2006 13:04
Завиждам благородно на колегите:)))
цитирай
2. krasi2g - Еее, софийска община,
18.12.2006 16:00
те са напред с материала... А аз, идиота си търся работа в банка :-/ Глей к'ви купони изпускам!
П.П. Всъщност какви купони? Засрами се! А можеше всичко да е съвсем различно (като в ония реклами с чаромата: момчетата кичат ли, кичат гирлянди, а ти припкаш насам-натам пред унесените им погледи "по долнище на пижама, а нагоре увита в калъфка от възглавница", която калъфка отвреме-навреме стратегически изтърваш :-P~. На сутринта камерата показва пустата и сива улица, където само пред твоя малък, светъл прозорец истерично светкат и премигват всичките гирлянди на Софийска Голяма Община. В края на рекламата стълба се огъва със скъчрцане и се пречупва от тежестта на УКРАСАТА. :)))) Хахах, разсмя ме, а аз сглобявам гардероб... което по принцип е доста мъчително...
цитирай
3. eleni - ГОЛЯМ светъл прозорец, голям:)...
18.12.2006 16:17
ГОЛЯМ светъл прозорец, голям:)Всъщност - врата. Само дето снощи не беше светъл, но те милите бяха толкова близо, че ме виждаха и в тъмното. Все не остава време да купя едни щори и вече подозирам, че съседите отсреща дават бинокли под наем и продават билети за вечерните прожекции:))))
Чудна картинка си обрисувал:)Що не се пробваш в рекламния бизнес?Там са от гявол нагоре:))))
цитирай
4. tanque - :)
18.12.2006 16:35
Хареса ми. Особено онази част, дето вярваш в разни неща - "дори на мъжете, които казват "ще ти се обадя".... Аз съм същата - и аз вярвам:))))
цитирай
5. anahata - Ама ти сериозно ли
20.12.2006 13:09
не си изкара акъла, като видя двама да висят пред терасата ти посред нощ?? Малиии, евалла за самообладанието:))
Горките софиянци - кичат си ви с лампички и гирлянди на общо основание, че и посред нощите:))
цитирай
6. eleni - миличка, към оня момент бях толкова ...
20.12.2006 13:29
миличка, към оня момент бях толкова каталясала от работа, мъдрене на стратегии и взиране в компютъра, че не пред балкона - в леглото си да ги бях намерила нямаше да се изненадам:))). Просто щях да учтиво да ги помоля да освободят терена за да поспя малко и аз като нормален човек и кандидат-гражданин на ЕС, благодаря.
цитирай
7. анонимен - хаха
29.12.2006 13:59
Много забавно пишеш!!!
Аз ако бях сигурно щях много да се ядосвам, но твоя разказ наистина е забавен!
Весели празници
цитирай
8. nav - Хех,
06.07.2007 15:42
имаше един филм Елена в кутия. А нашата тук е тотално 'out of the box' както казват американосите.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eleni
Категория: Лични дневници
Прочетен: 564770
Постинги: 162
Коментари: 1099
Гласове: 4694