Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2008 23:39 - вторник вечер
Автор: eleni Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2449 Коментари: 8 Гласове:
0



Сънувах и поредния странен сън тези дни и се замислих - колко е плашещо, че част от мен знае отговорите на най-важните въпроси и колко е хубаво, че все пак ми ги казва, от време на време, в някой сън...

***

На човек, забелязала съм, му се случва такъв живот, какъвто си го измисли.

***

Недоспала съм за трима. Не, даже за повече, за квартет съм недоспала, или дори като за камерен оркестър.

***

То е като първа любов, която никога не можеш да забравиш. Тази музика ме е научила да навлизам дълбоко в нещата, научила ме е на съсредоточеност, на нежност и хармония, научила ме е как да събуждам въображението си и да виждам света в звуци, да чувам нечий поглед в музика, научила ме е да съзирам безпогрешно най-дълбоката структура на нещата.

***

Хрумва ми, че обичаме хората заради несъвършенствата им, заради онези малки рани, които могат да бъдат погалени и изличени само с нашата, точно с нашата обич, че обичаме съвършенството само в неговото отсъствие, защото пълнотата не позволява съпричастност, а празнотата... тя е бял лист, празното пространство, липсата... те са основата на сътворението и ни дават възможност да станем съ-участници в отмъкването на картофи от нивата на живота...

***

Това са пет откъса от стари разговори. Събрах ги тук като изсушени на лятно слънце ароматни билки за чай, защото имах нужда от глътка мълчание. Седя на масата в кухнята, косите ми са натежали от мисли, ръцете - от желания. Онази част от мен, без която не съм себе си... внезапно придоби образ, плътност, име, битие - ходи, говори, смее се, разрошва ми къдриците, разтуптява ми сърцето, разбърква мислите, подрежда света... Заговаря заедно с мен, колчем понеча да кажа нещо, изпреварва дъха ми, приглажда крилете... Кара ме да сънувам нощи, истински като живот... да живея дни, нереални като сън.



Тагове:   вечер,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bemberski - ...
16.12.2008 23:47
...
цитирай
2. aloha - страхотно!
17.12.2008 12:37
остави се на мига и нека продължи в безвремие :)
цитирай
3. eleni - преди това обаче
17.12.2008 12:42
трябва да се клонирам, защото една Елена едвам се справя с всичко.
цитирай
4. nqmamblogtuk - За клонирането..
17.12.2008 17:01
Познавам цяла банда могъщи генни инженери-ентусиасти. Ако ти трябва помощ, обади се. ;-) Senski
цитирай
5. anggelos - преди да се отвори прозореца...
26.12.2008 17:09
"Любовта е всеотдайност" написа на един стар брой на Една седмица в София. Преди да го изхвърли през прозореца стана, порови из библиотеката, намери етимологичния речник (связка трета), отвори на буквичката "в" и дълго търси между редовете с фасетъчните си очи дали правилно е разбрал написаното. После тегли една майна на сценаристите, полюбува се на прекрасно измитите прозорци и стъпи на перваза... Още не подозираше, че крилата му са въображаеми, а петъкът е ден отреден за пазар. Беше девет годишен.

След години щеше да проумее, че да не се справяш с всичко не е болка. Болката идва после...
цитирай
6. eleni - ...
26.12.2008 22:35
Вечерта си легна... изморен от взиране в междулинията. Крилете цяла нощ шумоляха.

***
Захарта беше свършила. Допи го черно и отиде да си легне. Отвори прозореца, за да пусне една конкретна звезда на топло. После, вече в леглото, й хрумна, че обичаме хората заради несъвършенствата им, заради онези малки рани, които могат да бъдат погалени и изличени само с нашата, точно с нашата обич, че обичаме съвършенството само в неговото отсъствие, защото пълнотата не позволява съпричастност. В просъница реши, че любовта трябва да е превод... да... най-добрият съществуващ превод от един език на друг...
цитирай
7. nav - ех
12.01.2009 21:50
това за превода как само ме нацелува
цитирай
8. eleni - ех, драконе:)
13.01.2009 11:08
разбираш ги ти нещата
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eleni
Категория: Лични дневници
Прочетен: 564700
Постинги: 162
Коментари: 1099
Гласове: 4694